شما در حال مشاهده هستید مارکتینگ در صنعت پزشکی: بازاریابی مراکز درمانی
بازاریابی پزشکی زیست رایان

مارکتینگ در صنعت پزشکی: بازاریابی مراکز درمانی

مارکتینگ در صنعت پزشکی: چگونه بازاریابی به مراکز درمانی و کلینیک‌ها انجام شود؟

در مقاله مارکتینگ در صنعت پزشکی: بازاریابی مراکز درمانی در مورد بازاریابی کلینیک ها و بیمارستان ها صحبت می کنیم. توسعه در صنعت پزشکی نیاز به تلاش بیشتری را برای به روز رسانی پزشکان و پزشک خود دارد. این صنعت تحت تاثیر کاربرد اینترنت و تکنولوژی‌های نوین قرار گرفته است. همه ما با این حال به دنبال راه حل‌های بهتر برای درمان بیماری‌های خود هستیم.

با افزایش تعداد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در کشورهای مختلف، نیاز به بازاریابی پزشکی بیشتر در صنعت پزشکی پیدا کرده است. بازاریابی پزشکی در حال حاضر بیشتر بر روی تولیدات و خدمات پزشکی تمرکز دارد تا بتواند کاربردهای بیشتری در صنعت پزشکی پیدا کند.

بازاریابی پزشکی را به عنوان فعالیت تجاری تعریف می‌کنند که برای افزایش ترافیک در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و کلینیک‌های پزشکی انجام می‌شود. این فعالیت برای تحقق اهداف تجاری کلینیک و بیمارستان بین بیماران و پزشکان انجام می‌شود.

مطالعه مقاله بازاریابی کلینیک پزشکی و زیبایی نیز می تواند مفید باشد.

مارکتینگ در صنعت پزشکی را بر روی چه مباحثی تمرکز دارد؟

تعداد زیادی از مباحث در صنعت پزشکی وجود دارد که بازاریابان پزشکی باید تمرکز داشته باشند. این مباحث در حال حاضر برای تحقق اهداف بازاریابی پزشکی را تعیین می‌کنند.

روش‌های بازاریابی پزشکی در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها

تبلیغات-پزشکی-زیست-رایان
تبلیغات پزشکی زیست رایان

تعداد بیشتری از روش‌ها و تکنیک‌های بازاریابی پزشکی برای بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها وجود دارد که بازاریابان پزشکی می توانند استفاده کنند.

از روش‌های پر کاربرد تر بازاریابی پزشکی می توان به روش‌های زیر اشاره کرد:

تبلیغات تلویزیونی و رادیویی

سایت‌های اینترنتی

تبلیغات بر روی پیامک‌ها

تبلیغات رایگان

چرخش برون‌سپاری

بازاریابی تجاری

تبلیغات در مجلات و روزنامه‌ها

تبلیغات در چاپات عمومی

نشرات و رسانه‌های صوتی و تصویری

کنفرانس‌های پزشکی

هدایت بیماران به بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها

کارگزاری پزشکی

بازاریابی خط مشینی

معرفی پزشکان و پزشکی جدید

برنامه‌های تجاری پزشکی

وبلاگ نویس

استفاده از ابزارهای دیجیتال در بازاریابی پزشکی در عصر امروز اهمیت ویژه ای دارد.

بازاریابی صنعت پزشکی

بازاریابی-پزشکی-زیست-رایان
بازاریابی پزشکی زیست رایان

صنعت پزشکی دارای بازاریابی خاص خود است که از طریق تبلیغات و پروموشن‌های خاص به بیماران و مراجعین راهنمایی می‌کند. اما چندین مارکتینگ در صنعت پزشکی وجود دارد که بیشتر برای بازاریابی به دوستان و همکاران پزشکی مناسب است.

در این بحث به بررسی چند راه ارائه شده‌ است که در بازاریابی به مراکز درمانی و کلینیک‌ها کمک می‌کنند.

ابتدا باید تعیین کنید کدام مرکز درمانی یا کلینیک دارای نیاز بازاریابی بیشتری است. اگر هدف شما تبلیغات کلینیک خاصی باشد، باید تمرکز بیشتر بر روی تبلیغات پیونددار به آن کلینیک باشد. در غیر این صورت، باید تمرکز بیشتر روی بازاریابی مراکز درمانی عمومی باشید.

نکته مهم در بازاریابی در صنعت پزشکی این است که باید روشي براي تعيين مخاطبين و بررسي رفتارهاي خريد آنها وجود داشته باشيد. در صنعت پزشکي مخاطبين در سنين و دسته هاي مختلفي هستند. همچنين نياز دارند توجه خاصي در هنگام خريد از طريق يک پزشک، پزشک ديگري، پزشک متخصص، دکتر ويژه و یا خدمات درماني ديگري را داشته باشند.

سناي مراجعين اين وبسايت پزشکي بسيار متنوع است. اين به دليل اين است که پزشکان و پرستاران، ويژه پزشکان خارج كشور، دانشجويان پزشكي و دندانپزشكان و همچنين علاقمندان به صنعت پزشكي همه در اينجا هستند. يکي از چالشهاي مهم براي همه بازاريابان پزشكي در بررسي رفتار خريد مراجعين و پيدا كردن راه هايي براي تبليغات به آنها است.

هدف اصلي بازاريابي در صنعت پزشكي، پيدا كردن راه هايي براي بهره برداري از پتانسيل هاي خريد بيماران است. براي اينكار، بازاريابان پزشكي بايد به دنبال سه راه ذيل باشند:

پزشکی-زیست-رایان
پزشکی زیست رایان

1. دستيابي به بيماران

ابتدا بازاريابان پزشكي بايد راه حلي براي دستيابي به بيماران پيدا كنند. هدف اين راه حل، پيدا كردن راهي براي تعيين گروه مشتريان و بازارهايي كه نيازهاي مشتريان را در بر مي گيرند است.

2. پيدا كردن راه هايي براي تبليغ

بعد از تعيين گروه مشتريان و بازارهاي تجاري، بازارياب پزشكي بايد به دنبال راه هايي براي تبليغ به آنها بگردد. بايد راههايي براي تبليغ در مجلات و مطالبات پزشكي، اينترنت و رسانه هاي ديگري را پيدا كن.

دکتر علی حاجی ابراهیمی

دکترای داروسازی و مدیریت کسب و کار ، متخصص بازاریابی و برند سازی در حوزه پزشکی و دارویی ، منتور و تسهیل گر راه اندازی کلینیک های پزشکی و زیبایی

دیدگاهتان را بنویسید