داروی کالایی بسیار حیاتی است که نیاز به روش بازاریابی خاص خود دارد. ما در شرکت دانش بنیان زیست رایان کمک می‌کنیم تا تمرکز شما بر روی ارائه محصولات با کیفیت و برجسته باقی بماند و تیم حرفه‌ای مشاوره و بازاریابی ما به صورت همزمان به فروش محصولاتتان بپردازد. با این رویکرد، شرکت‌های داروسازی که به دنبال یک بازوی اجرایی برای فروش و بازاریابی محصولاتشان هستند، می‌توانند از خدمات مارکتینگ و فروش شرکت دانش بنیان زیست رایان بهره مند شوند. با توجه به اینکه مشاوره تنها نمی‌تواند مشکلات فروش و بازاریابی را برطرف کند، زیست رایان با تیم حرفه‌ای و مجرب خود به عنوان بازوی اجرایی شرکت‌های داروسازی عمل می‌کند تا به موفقیت و چشم اندازی که انتظار دارند برسند.

امروزه فرهنگ برون‌سپاری کارهای تخصصی به گروه‌هایی که در همان زمینه تخصص دارند، به شدت مورد توجه شرکت‌ها و سازمان‌های گوناگون قرار گرفته است. این رویکرد باعث می‌شود که برای پروژه‌های خود، هزینه بهینه شده و از مشکلات اداری و دست‌وپاگیری کاسته شود. برون‌سپاری به نتایج چشمگیر و بهینه‌تری نیز منجر می‌شود.

در شرکت دانش بنیان زیست رایان، مفهوم بازاریابی به فروش محصولات فراتر می‌رود و هدف آن ایجاد یک برند معتبر برای مخاطبان است. این شرکت با استفاده از بازاریابی نوین و مبتنی بر اصول علمی و بالینی، اعتماد بیشتری را از بیماران و پرسنل درمانی جذب کرده است. بخش‌های زیر مجموعه دپارتمان بازاریابی شامل نورولوژی، انکولوژی، روماتولوژی، زنان و زایمان، کلیه، چشم، غدد، گوارش و مکمل‌ها می‌شوند.

شناخت بازار و برنامه‌ریزی

در شرکت دانش بنیان زیست رایان، مدیران ارشد بازاریابی به همراه تیم‌های خود پس از بررسی بازار با برنامه‌ریزی اصولی، نقشه‌ی راه بازاریابی را تعیین می‌کنند. اصل موفقیت دپارتمان بازاریابی شناخت دقیق نیاز مخاطبان و برنامه‌ریزی منطقی بر اساس تقاضای واقعی است.

آموزش نمایندگان علمی و داروخانه ها

تیم مارکتینگ شرکت دانش بنیان زیست رایان با بهره‌گیری از مفاهیم پیشرفته‌ی بازاریابی و همچنین استفاده از پشتوانه‌ی علمی قوی، برای معرفی داروهای به‌روز دنیا، تلاش می‌کند. نمایندگان علمی آموزش دیده توسط این شرکت به علاوه‌ی داشتن هوش بالا، دارای آموزش‌های تخصصی قابل توجهی هستند تا بتوانند با کادر درمان به بهترین شکل ارتباط برقرار کنند و داروهای موجود را با بهترین روش‌ها به مخاطبان معرفی کنند.

دیجیتال مارکتینگ

مفهوم دیجیتال مارکتینگ در صنعت داروسازی، از تحولات عمیقی که در روش خرید مشتریان رخ داده است، الهام گرفته است. با توجه به فرایند تحقیق و بررسی برای خرید داروها تا خرید آنلاین محصولات داروخانه‌ای، شرکت‌های فعال در حوزه داروسازی مجبور به استفاده از روش‌های بازاریابی دیجیتالی شده‌اند. مشتریان امروزی از طریق کانال‌های آنلاین به دنبال شیوه‌های درمان، خرید محصولات دارویی و غیره می‌گردند.

بنابراین، شرکت‌های دارویی نیاز دارند تا با این روند جدید سازگار شوند و علاوه بر استراتژی B2B، به سمت مدل مستقیم به مصرف‌کننده (D2C) حرکت کنند. دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک راهکار برای ترویج محصولات برای مخاطبان هدف، از انواع استراتژی و تکنولوژی‌های دیجیتال استفاده می‌کند. برای برندهای دارویی، این فرصتی عالی است تا استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ را به‌عنوان ابزاری برای ارتباط با مشتریان خود به‌کار بگیرند.

برخی از راهکارهای پیشنهادی ویژه ما به شرکت های دارویی جدا از خدمات طراحی رسانه ای و گرافیکی و طراحی وب سایت در این بخش شامل :

۱) تولید محتوای ارزشمند
۲) سئو (SEO) یا همان بهینه سازی برای موتورهای جستجو
۳) شبکه‌های اجتماعی
۴) اینفلوئنسرها
۵) دستیارها و اپلیکیشن‌های پیام‌رسانِ مجهز به هوش مصنوعی

فناوری اطلاعات

راه حل‌های سازمانی در شرکت دانش بنیان زیست رایان، شامل توسعه زیرساخت‌های قدرتمند تکنولوژیک، حذف کاغذ، تسهیل فرآیندها و به‌کارگیری سیستم‌های مدرن تجاری می‌باشد که دپارتمان فناوری اطلاعات آن را به عنوان ماموریت خود می‌داند.

هوش تجاری نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل تصمیم‌گیری‌های صحیح و مبتنی بر واقعیت، نیازمند آنالیزهای پیچیده داده‌های اولیه است. تیم هوش تجاری در شرکت دانش بنیان زیست رایان با استفاده از دانش روز دنیا، به کارگیری تکنیک‌های Data Visualization، Data mining، Deep Learning و Pattern Recognition همواره در حال تبدیل اطلاعات خام به سناریوها و شاخص‌هایی برای آسان‌تر و دقیق‌تر شدن درک شرایط و تصمیم‌سازی مبتنی بر آن هستند.

نرم افزارهای موبایل نیز در شرکت دانش بنیان زیست رایان با توجه به لزوم به‌روزرسانی و بالابردن کیفیت آنها، توسط تیم حرفه‌ای و منعطف طراحی و توسعه می‌شوند.

آموزش و اطلاع رسانی به بیمار

ما در همه مراحل با بیماران خود همراهی می‌کنیم. دپارتمان حمایت از بیماران شرکت دانش بنیان زیست رایان با پرستاران و داروسازان مجرب و جوان، خدمات آموزشی با کیفیت بالا را به بیماران ارائه می‌دهد. تیم ما پیش از مصرف، حین مصرف و پس از مصرف دارو، همراه بیماران خود هستند. همچنین، مرکز ارتباط با بیمار ما ۲۴ ساعته فعال است و خدماتی همچون تزریق دارو و آموزش و اطلاع‌رسانی را به بیماران ارائه می‌دهد.

به عنوان نوآوری در سامانه های سلامت اولین محصول ما سامانه وب اپلیکیشن سیبویه است که در حوزه سلامت الکترونیک فعالیت دارد.

تحقیق و توسعه پزشکی و دارویی

دپارتمان تتو پَد اصلی‌ترین بخش شرکت دانش بنیان زیست رایان است که خدمات علمی متنوعی ارائه می‌دهد. این بخش به تهیه مستندات علمی داروها، آموزش نمایندگان علمی، برگزاری سخنرانی‌های علمی برای پزشکان، پرستاران و بیماران، پایش ایمنی و اثربخشی داروها و انجام مطالعات بالینی PK/PD، فاز سه و چهار می‌پردازد. بخش‌های مختلفی در این دپارتمان وجود دارند از جمله ادوایزری، مطالعات بالینی، فارماکوویژیلانس و آمار.

در بخش ادوایزری، فعالیت‌هایی هم‌چون برگزاری دوره‌های آموزشی تکمیلی برای نمایندگان علمی، تهیه متریال‌های تبلیغاتی با استفاده از به‌روزترین مقالات و گایدلاین‌ها، تحقیق و مطالعه مجموعه مقالات معتبر جهت طراحی مطالعات بالینی، نگارش گزارش‌های میانی و نهایی از مطالعات بالینی و برگزاری مورنینگ، سخنرانی و همایش برای سه گروه مخاطبین اعم از جامعه پزشکی، پرستاران و بیماران انجام می‌شود.

در بخش مطالعات بالینی، فعالیت‌ها شامل دریافت کد اخلاق برای انجام مطالعات بالینی، ثبت مطالعات در مرکز ثبت مطالعات بالینی ایران (IRCT) و اجرای اصولی و مطابق با استانداردهای بین‌المللی مطالعات بالینی، فاز سه و چهار است.

فارماکوویژیلانس یک حوزه علمی است که برای شناسایی، جمع‌آوری، ثبت و بررسی اطلاعات مرتبط با سلامت دارویی استفاده می‌شود. شرکت دانش بنیان زیست رایان به منظور بهبود سطح سلامت بیمارانی که از داروها استفاده می‌کنند، گروه فارماکوویژیلانس را تشکیل داده است. اعضای این گروه از داروسازان آموزش‌دیده تشکیل شده‌اند که با پیگیری مستمر، دقیق و بررسی عوارض داروها، به منظور حفظ سلامت بیماران تلاش می‌کنند. این گروه به دنبال ارائه بهترین خدمات با حفظ تعادل میان سود و زیان داروها و انجام روش‌های موثر در کاهش ریسک برای کادر درمان و بیماران است.

بخش آمار در این شرکت دانش بنیان شامل تعیین حجم نمونه مطالعات بالینی، تعیین نوع تصادفی سازی، مدیریت داده، تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده و در نهایت همکاری با سایر واحدهای تتوپد در نگارش گزارش‌های میانی و نهایی مطالعات با استفاده از استانداردهای بین‌المللی می‌باشد. همچنین، در بخش آمار بحث‌های متدولوژیک نیز برگزار می‌شود و در نهایت تصمیمات مربوط به طراحی مطالعات گرفته می‌شود.