شما در حال مشاهده هستید روش‌هایی برای کاهش استرس و اضطراب در پزشکان
پزشک زیست رایان

روش‌هایی برای کاهش استرس و اضطراب در پزشکان

روش‌هایی برای کاهش استرس و اضطراب در پزشکان

سال‌ها پیش به دنبال روش هایی برای کاهش استرس و اضطراب در پزشکان بودند که با ایجاد شیوه‌های پشتیبانی معنوی و فرهنگی این کار را تسهیل می‌کنند. امروزه پزشکان در بیش از یک صنعت هستند که نیاز به راه حل‌های پیشرفته برای برطرف کردن استرس دارند. این مقاله به شما راه حل‌های مختلف را برای کاهش استرس و اضطراب در پزشکان آموزش خواهد داد.

پزشک-زیست-رایان
پزشک زیست رایان

موضوعات کاربردی:

چگونه می‌توان استرس را کاهش داد؟
چرا پزشکان استرس دارند؟
عوامل استرس در پزشکی

پیشگیری از استرس در پزشکان

چگونه می‌توان استرس را کاهش داد؟

استرس یک رویداد هیجانی است که به دنبال آن پنجره عصبی قطع می‌شود. وقتی که پنجره عصبی قطع شده است، هورمون های قابل توجه کم کننده جهت کنترل شدن آن تولید می شوند. این هورمون ها شامل adrenaline و cortisol می باشد. Adrenaline یک هورمون ترکیبی است که باعث شدن یک رویداد هیجانی شده و بهمنظور تقویت قوت و اندازه قلب و رجعت دهان می‌شود. این هورمون ها عمدتا تولید می‌شوند ولی کمتر از یک دقیقه باقی مانده و طی این زمان قابل توجه نیستند. هدف این مقاله برای شما چند راه حل کاربردی را برای کاهش استرس در پزشکان آموزش خواهد داد.

کاهش اضطراب و استرس پزشکان می تواند باعث بهبود کیفیت خدمات پزشکی و رضایت بیماران شود.

نکته: اگر استرس بیش از یک بار در یک روز رخ می‌دهد، کاربردی نیست و باید بررسی شود.

روش‌هایی برای کاهش استرس و اضطراب در پزشکان

پزشک-زیست-رایان
پزشک زیست رایان

استرس و اضطراب یک مشکل اساسی هستند که باعث می‌شوند پزشکان را به دنبال راه حل‌های بیشتری برای برطرف کردن آن‌ها بگردند. همواره در حال تلاش برای بهبود شرایط کاری و کاهش علل خطرکننده سلامتی، باید پزشکان را قادر به تنظیم مجدد رفتارهای خود و راهبردهای برای برطرف کردن استرس را نشان دهند.

استرس با تمرکز بر کار بهینه‌سازی شده و تنظیم پذیرندگی به تغییرات زندگی کاهش می‌یابد.

در این مقاله به بررسی روش‌هایی که پزشکان می‌توانند برای کاهش استرس و اضطراب خود استفاده کنند بپردازیم.

1• برنامه ریزی برای کار: این کاربردی است که پزشکان باید برنامه ریزی برای کار خود داشته باشند تا زمانی که کار را انجام دهند بتوانند مراحل مختلف را تجزیه و تحلیل کنند.

2• تنظیمات زندگی: با تنظیم درست زندگی پزشکان و پیاده روی یک روشنگری زندگی مثبت، به دنبال آن هم سلامتی فیزیکی و روانی بهتری می‌یابند. تنظیم صحیح زندگی، به دنبال آن هم تنظیم صحیح کار و انجام رویدادها در زندگی می‌باشد.

3• استرس را به دست بیاورید: اگر پزشکان بتوانند استرس را به دست بیاورند و بررسی کنند که علت این استرس چیست، می‌توانند رویکردهای بهتری برای رفع این مشکل برنامه ریزی کنند.

4• اقدامات جانبی: پس از بررسی استرس و علت آن، پزشکان باید راه حل‌های جانبی را پیدا کنند تا از بین ببرند.

5• پذیرش تغییر: تغییر یک عامل طبیعی در زندگی است که پزشکان باید برای روابط بین‌المللی با بیماران و همکارانشان، مواظب باشند.

6• پشتیبانی معنوی: این کاربردی در صورتی کاربردی است که پزشکان تنها نیستند که از آن استفاده می‌کنند، بلکه پزشکان باید همکاران خود را در کنار خود قرار دهند تا همکاری پژوهشی و همکاری بین‌المللی را تجربه کنند.

7• رویکردهای تکنولوژیک: امروزه پزشکان با رویکردهای تکنولوژیک پیشرفته، می‌توانند کار خود را به صورت بیشتر تنظیم کنند و به دنبال آن هم استرس را کاهش دهند.

استرس در پزشکان: علل و روش‌های برطرف کردن

پزشک-زیست-رایان
پزشک زیست رایان

استرس یک عامل طبیعی است که هنگامی که بیمار دچار بیماری شدند و یا دچار تحولات جسمانی شدند، به آن واکنش می‌کنند. اما اگر استرس در حدودی بیشتر از حد معمول باشد، می‌تواند باعث بروز اختلالات روانی و جسمانی شود. پزشکان به طور معمول در شرایطی هستند که استرس بیش از حد معمول را تجربه می‌کنند. این کارکنان حرفه‌ای در حال تلاش هستند تا بیماران را بهبود دهند و بازگردند، اما در پنجره‌ای کوتاه، به عنوان پزشکان می‌بایست برای بهبود سلامت خود هم کار کنند.

استرس و اضطراب می‌توانند در بیش از یک روز یا یک هفته حضور داشته باشند و همچنین پیش بینی نمی‌شود که ممکن است در چه زمانی ظاهر شوند. وقتی که در حال تلاش برای رسیدن به حل مشکل یا پیدا کردن راه حل برای بیماری است که دچار شده اند، پزشکان باید بتوانند همه راه حل‌های خود را پیش بینی کنند.

کاهش استرس و اضطراب در پزشکان می تواند باعث ارتقای کیفیت خدمات در کلینیک می شود.

علل استرس در پزشکان

پزشکان در حال تلاش هستند تا بیماران را بهبود دهند، همچنین در پنجره‌ای کوتاه، باید برای بهبود سلامت خود هم کار کنند. این بیماران دچار مشکلات جسمانی و روانی هستند و گاهی اوقات بیماران به دنبال راه حل‌های بیشتری برای برطرف کردن آن‌ها بگردند. همواره در حال تلاش برای بهبود شرایط کاری و کاهش علل خطرکننده سلامتی، باید پزشکان را قادر به تنظیم مجدد رفتارهای خود و راهبردهای برای برطرف کردن استرس را نشان دهند.

استرس در پزشکان می‌تواند باعث بروز اختلالات روانی و جسمانی شود. پزشکان به طور معمول در شرایطی هستند که استرس بیش از حد معمول را تجربه می‌کنند. این کارکنان حرفه‌ای در حال تلاش هستند تا بیماران را بهبود دهند و بازگردند، اما در پنجره‌ای کوتاه، به عنوان پزشکان می‌بایست برای بهبود سلامت خود هم کار کنند.

دکتر علی حاجی ابراهیمی

دکترای داروسازی و مدیریت کسب و کار ، متخصص بازاریابی و برند سازی در حوزه پزشکی و دارویی ، منتور و تسهیل گر راه اندازی کلینیک های پزشکی و زیبایی

دیدگاهتان را بنویسید